Skip Navigation Links

Youtube video Facebook

Let Øvede

Aldersgruppe: 10-12 år
Dette hold er for børn/unge som enten er færdige med holdene i vores svømmeskole eller for børn/uge på 10-12 år som gerne vil starte til svømning igen.

Krav for at komme på holdet:
Hvis man har tillært sig færdighederne fra Hvalholdet kan man fortsætte til dette hold.
Man skal kunne svømme uden hjælpemidler.

Hvad sker der på holdet:
På dette hold svømmer vi primært på den lange led, hvor vi øver os i at blive bedre til at svømme lange distancer.
Målet med holdet er at kunne rykke videre til vores hold "Øvede".

På holdet arbejdes der på at tillære sig de færdigheder der er beskrevet her:

Svømmeteknisk:
- Svømme rytmisk bryst.
- Lave stævnestart.
- Svømme crawl med koldbøtter.
- Lave en rygcrawl start.
- Svømme flyben i streamline.
- Lave en saltovending og rygcrawlvending.

Andet:
- Sætte banetov i.
- Svømme gennem en forhindringsbane.
- Bjerge en makker.
- Svømme holdkap.
- Røre bunden på det dybe.

Pris: 425kr.

Øvede

Dette er vores hold for de børn/uge der ønsker at svømme og blive bedre til dette.
Det er et hold hvor det sociale er i fokus.
Der trænes op til to timer i uge - dette er dog valfrit. Der vil også være mulighed for en times styrke-/konditionstræning.

Aldersgruppe:

12-18år – fra 5./6.klasse

Krav for at komme på holdet:

Hvis man har gået i vores svømmeskole og/eller på vores hold for Let Øvede samt opnået målene for disse, så kan man rykke op på dette hold.

Hvis man ikke tidligere har gået til svømning, eller ikke har gået til svømning i flere år, så er der ligeledes mulighed for at komme på dette hold, hvis vores instruktører tænker det giver mening.

Man er altid velkommen til at kontakte klubben for at forhører sig om muligheden for at komme på holdet.

Hvad sker der på holdet:

På dette træner vi vores svømmetekniske færdigheder. Dette gør vi ved forskellige små tekniske øvelser og ved at svømme forskellige serier.
Vi svømmer i en time ad gangen.

Et eksempel på en træning kunne være:

1)  Opvarmning (400 meters svømning i roligt tempo)
2) Teknik X * 25 meter i roligt tempo
3) Holdkap 50 meter i MAX
4) Øvelse eller social aktivitet
5) Serie i varierende længde (400 - 800 meter)
6) Udsvømning

Ud over træning af svømmeteknikker, øver vi også livredning.

Vi har fokus på det sociale både i den daglige træning og ved forskellige arrangementer i løbet af sæsonen.

Det er ligeledes de øvede svømmere der fx sælger lodsedler for at tjene penge til holdet/klubben.

Pris 425kr.